Najbardziej wartościowym klientem dla firmy jest ten, który wciąż do niej powraca. Aby utrzymać lojalność kontrahentów, warto przygotować dla nich atrakcyjny system benefitów. Po to, by wzbudzić w nich motywację do dalszej współpracy i sprawić, że poczują się docenieni. W jakie benefity i nagrody warto zainwestować? Sprawdźmy.

Lojalny klient to ten, który jest zadowolony z naszych usług lub produktów, chce z nich korzystać i poleca je innym. Niezbędnym składnikiem lojalności jest również zaangażowanie.

Aby wspierać oddanie kontrahentów, firma powinna nauczyć się ich zauważać i nagradzać. W jaki sposób?

Zniżki i atrakcyjne rabaty

Jeśli sprzedałeś, starannie zapakowałeś i terminowo wysłałeś produkt, nie spoczywaj na laurach. Równie ważna co sama sprzedaż jest kompleksowa i starannie zaplanowana obsługa posprzedażowa. Nie możesz przecież pozwolić klientowi, aby o Tobie zapomniał.

Aby przykuć jego uwagę i zaprosić do kolejnych zamówień, zaproponuj atrakcyjny rabat lub udział w konkursie z cennymi nagrodami.

Pamiętaj jednak, by nie zarzucać odbiorcy jedynie treściami o charakterze reklamowym. Nawet najbardziej lojalny klient poczuje się niczym „maszynka do zarabiania pieniędzy”, jeśli w swojej skrzynce mailowej będzie znajdował jedynie reklamowe e-maile.

Świetnym pomysłem, który pomoże zbudować i zwiększyć zaangażowanie odbiorcy jest dostarczanie mu wartościowych, edukacyjnych treści. Mogą być to wpisy, które zamieszczasz na firmowym blogu, ciekawe infografiki czy video.

Jeśli planujesz wdrożenie działań promocyjnych, służących premiowaniu stałych klientów, dogłębnie i starannie zaplanuj cały proces. Często zdarza się, że niewłaściwie realizowane są postrzegane jako tanie chwyty reklamowe.

Darmowa wysyłka

Skutecznym motywatorem do złożenia kolejnych zamówień może być darmowa wysyłka. Pod warunkiem oczywiście, że będzie oferowana jedynie stałym klientom.

Jak pokazują statystyki, udostępnione przez Business Insider, aż 60% kupujących przez internet deklaruje, że bezpłatna wysyłka jest bardzo ważnym kryterium decydującym o zakupie.

Personalizacja usług

Chcesz sprawić, aby klient poczuł się naprawdę wyjątkowo, zwiększył swoje zaangażowanie i związał się emocjonalnie z Twoją marką? Podsuń mu „pod nos” spersonalizowany, idealnie dostosowany do jego potrzeb produkt.

Aby maksymalnie spersonalizować i zautomatyzować ofertę, dedykowaną lojalnym klientom możesz skorzystać z systemu typu marketing automation. Dzięki narzędziom zautomatyzowanego marketingu:

  • * rozszerzysz komunikację z klientami;
  • * będziesz mógł nagradzać tych najbardziej lojalnych (np. poprzez udzielanie dedykowanych rabatów);
  • * będziesz mógł rekomendować kompatybilne z poprzednimi zamówieniami produkty;
  • * wzmocnisz więzi z klientami.

Atrakcyjny program lojalnościowy

Program lojalnościowy to jeden z najważniejszych elementów, sprzyjających budowaniu długofalowych relacji z klientami i partnerami biznesowymi. Jak pokazują statystyki, programy lojalnościowe mają realny wpływ na sprzedaż̇, a ich efektywność jest naprawdę wysoka.

Co ważne, abyś mógł osiągnąć dokładnie taki cel, jakiego oczekujesz program powinien być dla Twoich kontrahentów jak najbardziej atrakcyjny, a nawet spersonalizowany. Czy posiadając kilkudziesięciu, a nawet kilkuset stałych klientów można osiągnąć taki efekt? Jak najbardziej!

Dokonasz tego dzięki bonom Sodexo.

Bony Sodexo to uniwersalny i skuteczny sposób na nagradzanie lojalnych klientów.

Bony można zrealizować w największych hiper – i supermarketach, perfumeriach, sklepach typu dom i ogród, salonach jubilerskich, odzieżowych i sportowych, na stacjach benzynowych, w mniejszych sklepach spożywczych, restauracjach, pizzeriach, aptekach i wielu innych punktach handlowych.

Bony Sodexo ucieszą także miłośników podróży. Dzięki nim zatankujesz samochód na stacjach paliw BP oraz Statoil. Wykorzystasz je także w wybranych hotelach na terenie całej Polski.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here