Jak ubierać się do pracy?

Niektóre branże lub firmy wymagają noszenia określonej odzieży – może to być strój roboczy lub ochronny, ale często chodzi o tzw. dress code, czyli wewnętrzne zasady dotyczące eleganckiego ubrania wszystkich pracowników. Właściwa odzież ma bardzo duże znaczenie i to w kilku aspektach. Stanowi m.in. pewien element wyróżniający pracowników reprezentujących daną firmę, jest też świadectwem, że danej osobie zależy na schludnym wyglądzie, bo chce lepiej sprawdzać się na piastowanym stanowisku. Dobry wybór odzieży może sprawić, że szef spojrzy na nas bardziej przychylnym okiem. Poniżej kilka zasad dotyczących odpowiedniego stroju do pracy.

  1. Przede wszystkim ubranie musi być zadbane, czyste, estetyczne

Nie wszyscy pracownicy mają taki sam status materialny, zdarzają się osoby uboższe i bogatsze, ale to niczego nie zmienia – każdego bez wyjątku obowiązuje noszenie do pracy czystej i świeżej odzieży. W miarę możliwości musisz też starać się o odpowiednie dobieranie poszczególnych elementów stroju w celu skomponowania atrakcyjnej całości. Stawiaj na kolory, dodatki, korzystaj z aktualnie modnych rozwiązań. Zyskasz dzięki temu opinię osoby dbającej o swój wygląd i wizerunek, nadążającej za modą, nowoczesnej.

  1. Zakład pracy nie jest rewią mody

Przy wyborze odzieży łatwo o pewne skrajności. Jedni nie dbają o ubiór, drudzy wręcz przesadnie interesują się modą i bywa to również niepożądane. Będąc w pracy, nie staraj się przyćmić strojem pozostałych pracowników ani od razu rzucać się w oczy klientów dzięki wykorzystaniu krzykliwych barw. Odpowiednie ubranie skomponowane jest w stonowanych barwach, stąd najlepsze będą pastele, biały, czarny, szary, ewentualnie możesz rozbić powagę stroju dobrze dobranym dodatkiem. Lepszy będzie minimalistyczny strój niż jaskrawa kompozycja zgodna z najnowszą modą (za wyjątkiem zawodów tzw. artystycznych).

  1. Nie epatuj płcią

Jak ubierać się do pracy?Jeśli jesteś kobietą, ubieraj się skromnie i elegancko, nie wyzywająco. Noszenie do pracy bluzek z dużym dekoltem, minispódniczek, butów na niebotycznych obcasach podpada pod nadmierną ekspozycję swoich walorów i jest traktowane z pobłażaniem bądź nawet jako dowód niskich kompetencji. Tego typu ubrań należy unikać nawet latem. Jeśli jesteś mężczyzną, zachowaj staranność stroju nawet jeśli wydaje ci się to zbędne. Pilnuj, by dopinać guziki koszuli (pokazywanie owłosienia na klatce piersiowej nie jest odpowiednim dowodem na twoją męskość), wpuszczać ją w spodnie, nie siadać w zapiętej marynarce i zwracaj uwagę na istnienie żelazka.

  1. Postaw na klasykę

Czasami pracodawca daje dokładne wytyczne co do stroju, ale najczęściej masz się ubierać po prostu elegancko – zostaje pewna dowolność. U pań i panów doskonale sprawdzi się klasyka, czyli garnitury, kostiumy, garsonki. Rozwiązania te są dobre i na lato, i na chłodniejsze pory roku. Jeśli nie musisz ubierać się w ten sposób, nie oznacza to, że możesz chodzić po zakładzie pracy jak po domu. W dalszym ciągu obowiązują stonowane barwy, mało wyzywające bluzki, zadbane i czyste elementy stroju (np. zawsze wyprasowane spodnie).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here