Nie jest zaskoczeniem, że media społecznościowe są doskonałym atrybutem marketingu cyfrowego, ponieważ widzieliśmy, jak małe firmy zyskują globalną uwagę dzięki swoim platformom społecznościowym. Nawet ugruntowane firmy zwracają się do mediów społecznościowych jako ich strategii marketingu cyfrowego, aby poszerzyć swoją grupę docelową.
Jednak wiele firm musi się jeszcze uporać z tym, jak media społecznościowe wpływają na SEO, a to może mieć ogromny wpływ na ich ranking SEO. Mniejsza obecność w sieci oznacza mniejszy ruch organiczny na Twojej stronie, po wszystkim.
Czym jest SEO w mediach społecznościowych?
SEO w mediach społecznościowych odnosi się do tego, jak treści i zaangażowanie na platformach mediów społecznościowych mogą wpłynąć na rankingi w wyszukiwarkach i świadomość marki. Chociaż sygnały z mediów społecznościowych nie wpływają bezpośrednio na SEO, te dwa sygnały nadal są ze sobą zbieżne i jeśli są używane efektywnie, mogą być niezwykle przydatne (i opłacalne) dla Twojej firmy. Ważne jest, aby zoptymalizować swoją normalną strategię SEO wraz z SEO w mediach społecznościowych, a pominięcie tego byłoby straconą szansą na silniejsze konwersje.
Na przykład, silne wykorzystanie YouTube SEO, który zawiera słowa kluczowe, tagi i linki do głównej witryny, jednak sama strona ma słabą szybkość strony z powodu braku uwagi do ogólnych taktyk SEO. Widzowie natychmiast stracą zainteresowanie, a co gorsza, zaufanie do Twojej firmy i klikną dalej, co nie wróży dobrze dla dobrego rankingu w wyszukiwarkach.
W ten sam sposób wysokiej jakości linki zwiększają rankingi SEO dla Twojej domeny, linki w mediach społecznościowych mają taką samą moc. Im więcej linków i udziałów uzyskasz z unikalnych, kreatywnych treści, tym większy wzrost świadomości marki, ponieważ docierasz do większej grupy odbiorców online; będą oni skłonni do dzielenia się Twoimi treściami, utrzymując w ten sposób pozytywny cykl rozwoju online.
Jak media społecznościowe wpływają na SEO?
Treści w mediach społecznościowych mogą być indeksowane przez Google
Tak długo, jak będziesz często publikować swoje treści, utrzymując je na wysokim poziomie (nie lekceważ znaczenia słów kluczowych), pająki wyszukiwarek będą mogły łatwo znaleźć Twoje treści i zaindeksować je w swoich archiwach.
Inną ważną rzeczą do odnotowania jest to, że pająki te będą indeksować Twoje posty szybciej niż zawartość Twojej strony internetowej, jeśli to, co publikujesz jest udostępniane przez ludzi w szybszym tempie, co jest kolejną korzyścią wynikającą z SEO w mediach społecznościowych – przypominają eksperci SEO z https://efectownia.pl/.
Zindeksowanie treści w mediach społecznościowych będzie miało ogromny wpływ na wydajność marketingu cyfrowego. Jeśli Twoja firma jest powiązana z tematem (jesteś portalem informacyjnym, lokalną piekarnią lub recenzentem kulinarnym), to udostępnianie unikalnych treści w mediach społecznościowych z własnymi opiniami, które tworzą E-A-T (Expert-Authority-Trust) wraz ze zdjęciami, hashtagami, a nawet gifami z programu pomoże Ci pojawić się na feedach większej liczby osób.
Spraw, aby treść była dobra
Istnieje różnica między artykułami a dobrymi artykułami. Tworzenie dobrych treści jest kluczem. Linki są jednym z głównych czynników rankingowych Google, więc poprzez zamieszczanie świetnych rzeczy na mediach społecznościowych w celu zwiększenia linkowania potencjalnie wpłynie na Twój ranking SEO… to jest wygrana, wygrana.
Przyciski udostępniania
To może wydawać się proste, ale to jest niezwykle ważne, aby mieć przyciski udostępniania mediów społecznościowych na swojej stronie internetowej lub blogu. Dlaczego? Zachęca to odwiedzających do dzielenia się treścią na portalach społecznościowych, co zostanie wychwycone przez wyszukiwarki. A z twojego punktu widzenia, posiadanie ludzi, którzy dzielą się tym, co napisałeś przez cały ranek jest satysfakcjonujące samo w sobie.