Klienci kochają zakupy przez internet. Nie wzięło się to z niczego. E-zakupy są proste, wygodne i szybkie. Kluczem do sukcesu jest sprawna realizacja płatności. Zasada wygląda następująco – czym mniej klikania, tym lepiej! Doskonale wiedzą o tym projektanci systemów. Skróć ścieżkę płatności do minimum i obserwuj wzrost zadowolonych klientów.

Dlaczego warto skrócić ścieżkę płatności?

Projektanci sklepów internetowych prześcigają się w pomysłach, aby dać klientom to, co kochają w e-zakupach najbardziej – prostotę. Zakupy mają być wygodne, a aby to zapewnić, stosuje się kilka sztuczek. Oto kilka z nich:

  • autouzupełnianie formularza danych, których wypełnianie jest mozolne i nikt tego nie lubi;

  • zakupy bez rejestracji – wprowadzenie tej opcji pomija obowiązek zakładania profilu klienta w sklepie;

  • skrócenie ścieżki płatności.

Tutaj doszliśmy do sedna tematu. Skomplikowany proces płatności jest odpowiednikiem długiej kolejki w sklepie stacjonarnym. Nikt nie lubi kolejek! Właśnie dlatego klienci wybierają e-sklepy. Są też korzyści dla Ciebie – sprzedawcy. Czym szybciej klient będzie mógł zapłacić, tym mniej czasu będzie miał na to, aby się rozmyślić. Dla Ciebie oznacza to większy zysk. Wiemy już, że warto skrócić czas płatności, pytanie tylko – jak to zrobić? Odpowiedzią mogą być systemy płatności internetowych.

Dlaczego warto wprowadzić system płatności internetowych?

Systemy płatności internetowych stają się coraz popularniejsze. Nie ma w tym nic dziwnego. Technologia stale się rozwija. Mogliśmy się tego spodziewać, że rozwinie się też handel. Wielu z nas pamięta te czasy, kiedy w Polsce pojawiły się pierwsze sklepy internetowe. Polacy od razu je pokochali. Problemem był jednak dłuższy czas oczekiwania na towar, który był spowodowany nie tylko wolniejszą pracą kurierów, ale i banków. Tradycyjny przelew wciąż może trwać kilka dni. Całe szczęście, dziś mamy wygodną alternatywę – system płatności internetowych, który nie tylko skraca czas dostawy zakupionego towaru, a także samą ścieżkę płatności. Wystarczą dwa kliknięcia i po kilku sekundach sklep już wie o zakupie.

Działa to w ten sposób, że klient nie musi już kontaktować się ze sprzedawcą i przelewać pieniędzy na jego konto bankowe. Przelewa kwotę na konto pośrednika, a pieniądze zostają przesłane na konto sklepu. Sprzedawca dostaje potwierdzenie wpłaty i może zająć się realizacją zamówienia. To spore ułatwienie i dziś nikt już nie wyobraża sobie innej opcji.

Porównanie systemów płatności dla sklepu internetowego – co wybrać?

Wiemy już, że nie ma lepszego sposobu zapłacenie za towar w sklepie internetowym niż system płatności online. Zyskują na tym zarówno klienci, jak i sprzedawcy. Pora się tylko zastanowić nad tym – który system wybrać?

Rynek jest przepełniony różnymi rozwiązaniami. Do wyboru mamy najbardziej znany Dotpay oraz Przelewy24, PayU,czy PayPal. Który z nich jest najlepszy? Trudno o jednoznaczną odpowiedź. Każdy z systemów ma swoje plusy i minusy. Może zamiast wskazywania konkretnego operatora, warto zastanowić się nad tym, jakie funkcje powinien posiadać system w Twoim sklepie?

Przede wszystkim warto zadbać o to, aby system działał sprawnie, niezawodnie i z korzyścią zarówno dla Ciebie – sprzedawcy, jak i Twoich klientów. Różni usługodawcy oferują różne formy płatności, a każdy z nas lubi mieć wybór. Czym więcej opcji, tym lepiej. Dodatkowo liczy się też bezpieczeństwo (warto zwracać uwagę na certyfikaty i umowy partnerskie z instytucjami finansowymi). System powinien być też łatwy w implementacji. Na przykład Dotpay udostępnia gotowe rozwiązanie w formie widget’u lub wtyczek, które wystarczy pobrać, zamieścić na stronie internetowej i gotowe. Dodatkowo posiada integracje z popularnymi platformami sklepowymi, oraz ma największą liczbę sposobów płatności, co może mieć istotne znaczenie dla potencjalnych klientów Twojego sklepu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here