Agencje reklamowe to dość interesujące miejsca pracy – są też bardzo lubiane przez poszukujących pracy, gdyż potrzebują wielu różnych pracowników z konkretnymi specjalizacjami. Uważa się je jednak za bardzo wymagające na spotkaniach rekrutacyjnych, na które również nie tak łatwo jest pozyskać zaproszenie. Jeśli jesteś zdeterminowany i uważasz, że agencja reklamowa to twoje wymarzone miejsce pracy, zapoznaj się z poniższymi radami. Powodzenia!
Praktyki
Tego typu agencje nie zawsze mają czas na szkolenie pracowników, więc w pierwszej kolejności zechcą zatrudnić kogoś z doświadczeniem (niekoniecznie wieloletnim). Stąd planując chęć zyskania pracy w agencji reklamowej, z odpowiednim wyprzedzeniem zainteresuj się branżą marketingu. Znalezienie praktyki lub stażu nie jest trudne, gorzej z ewentualnym wynagrodzeniem – czasami lepiej będzie przyjąć nawet darmową praktykę, ale zyskać tym samym wpis do CV. Jeśli studiowałeś w tej branży, zapytaj na swojej uczelni o możliwość zatrudnienia lub być może ktoś zechce cię polecić. Działaj też samodzielnie – przeglądaj ogłoszenia, na pewno gdzieś znajdziesz atrakcyjne oferty. Skorzystaj z nich.
Poszerzanie wiedzy
Interesuj się wiedzą właściwą dla branży. Szukaj informacji w internecie, na przykład w tematycznych serwisach, także anglojęzycznych. Korzystaj z książek i publikacji, które mogą pomóc ci stale rozwijać się w zakresie marketingu i reklamy. Zaprzyjaźnij się z osobami pracującymi w branży.
Właściwa komunikacja
Praca w marketingu to nie tylko praca z danymi czy z grafiką, ale również skuteczna komunikacja międzyludzka. Możesz szkolić swoje umiejętności komunikacyjne, ćwiczyć negocjowanie, uczyć się odmawiać, poznawać techniki prowadzenia rozmów z innymi ludźmi itd.
Drabina doświadczeń
Jeśli już szukasz konkretnej pracy, nie zaczynaj od miejsc, które stanowią twój szczyt marzeń. Aplikowanie do najlepszych agencji może nie przynieść niczego dobrego, jako początkujący najprawdopodobniej się rozczarujesz. Lepiej będzie wybierać mniej znane firmy albo samodzielnie szukać projektów do wykonania. Każda taka praca będzie stanowiła cegiełkę do twojego doświadczenia.
Pokaż, co potrafisz
W tej branży oprócz referencji i wpisów w CV dokumentujących doświadczenie przydałoby się posiadać tzw. portfolio. Tego typu twór stanowi zbiór wielu twoich dotychczasowych realizacji, także tych wykonanych wyłącznie w celach ćwiczeniowych. Możesz realizować całe kampanie próbne lub mniejsze rzeczy, jak np. logo. Pokazując portfolio na rozmowie kwalifikacyjnej zyskasz dodatkowe punkty i czasem być może zostaniesz skrytykowany lub pochwalony – tego typu opinie są bardzo cenne.
Traf do właściwych ludzi
Jako nowicjusz w branży, bez znajomości jesteś nieznany nikomu i nie masz szans na szybkie zatrudnienie. Weź sprawy w swoje ręce i poznaj ludzi, którzy mogą być inspiracją lub okażą się przydatni podczas szukania zatrudnienia. Wysyłaj dużo CV i listów motywacyjnych. Zwracaj uwagę na to, do kogo trafiają twoje dokumenty i właściwie je adresuj. Rozmawiaj ze znajomymi, albo też poznaj nowe osoby mające jakieś związki z interesującymi cię zagadnieniami. Pomagaj innym, jeśli możesz i wiesz jak to zrobić. W ten sposób zwiększasz swoją szansę na bycie komuś poleconym, a takie mają dużą moc.