Jak osiągnąć sukces w pracy?

Czy Ty również uważasz, że polski naród jest nad wyraz zgorzkniały? Nie potrafimy cieszyć się z sukcesów innych. Jeśli ktoś z naszych współpracowników uzyskał należny mu awans mimowolnie oskarżamy go o kumoterstwo lub lizusostwo. Takich sytuacji w jest mnóstwo. Sami nie staramy się rozwijać uważając, że i tak nie mamy wpływu na decyzję szefostwa. Ciągle wydaje nam się, że aby zająć kierownicze stanowisko konieczne jest pozostawanie w bliskich relacjach z przełożonymi.  Czy to jednak prawda? Niekoniecznie. W większości współczesnych firm każdy ma takie same szanse na osiągnięcie zawodowego sukcesu. Oczywiście, od osób wysoko mierzących wymaga się znacznie więcej. Dziś podpowiemy Ci co powinieneś zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na sukces w pracy.

Przede wszystkim bądź profesjonalny

Jak osiągnąć sukces w pracy?Nie zaniedbuj swoich obowiązków. Pamiętaj o terminowości i zadaniach, które zostały Ci powierzone do wykonania. Tylko w taki sposób będziesz mógł zapewnić sobie aprobatę w oczach szefa. Pod żadnym pozorem nie zamiataj zaniedbać pod dywan. Ze skruchą powiedz przełożonemu, że pamiętasz o projekcie, ale niestety natłok pracy nie pozwala Ci oddać go w terminie. Wówczas szefostwo będzie mogło odpowiednio szybko znaleźć alternatywne rozwiązanie a Ty na pewno zostaniesz doceniony za szczerość. Drobne wpadki zdarzają się każdemu. Nie dopuszczaj jednak do sytuacji, aby były w Twoim przypadku nagminne. Umiejętnie przyznawaj się do błędów i staraj się przedstawiać konkretne, rzeczowe argumenty przemawiające za Tobą. To pierwszy krok, który pomoże Ci osiągnąć sukces w pracy.

Dodatkowe obowiązki powinny być zauważone, abyś mógł osiągnąć sukces w pracy

Zainteresował Cię projekt, w którym nie bierzesz udziału, ale masz pomysł, który szefostwo może wykorzystać? Nie omieszkaj się o tym napomknąć podczas niezobowiązującej rozmowy z szefem. Unikaj w tym miejscu krótkich, nachalnych komunikatów typu „zróbmy to w ten sposób”, „mam lepszy pomysł”. Zachowaj się profesjonalnie i zagadnij rozmowę tłumacząc, że zainteresował Cię projekt i masz pewien pomysł, którym chciałbyś się podzielić.

Imprezy integracyjne organizowane są także dla Ciebie 

Wiemy, że na takich spotkaniach często panuje sztywna atmosfera, ale szefostwo stara się jak może, aby zapewnić pracownikom zdrową atmosferę. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w pracy pod żadnym pozorem tego nie ignoruj. Imprezy integracyjne to doskonały sposób, aby nawiązać dobre relacje z innymi pracownikami firmy. Szefostwo na pewno doceni Twoje starania. Tu też mała wskazówka – nie baw się za dobrze. Widok pracownika zataczającego się od alkoholu przed szefem to kiepski pomysł zwłaszcza jeśli starasz się o znaczący sukces w pracy.

Bądź asertywny i otwarty

Kiedy uważasz, że powinieneś powiedzieć „nie” – zrób to. Kiedy masz własne zdanie na temat prowadzonego projektu – wyraź je. Bądź człowiekiem, którego można za coś docenić. Sukces w pracy nie jest zarezerwowany dla tych, którzy ciągle przytakują.

Pamiętaj, aby zawsze być uczciwym i lojalnym wobec firmy, szefa i współpracowników

W pracownikach zjednaj sobie sprzymierzeńców. Jeśli będą wiedzieć, że mogą zgłosić się do Ciebie z każdym problemem szefostwo szybko zauważy, że jesteś człowiekiem godnym awansu i docenienia.

Sukces w pracy zależy tak naprawdę tylko od Ciebie. Nie musisz być najlepszy. Zasada „po trupach do celu” nigdy nie zaprowadzi Cię na szczyt.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here